سازنده انواع ترولی
نوشته شده توسط : تازه ها

سازنده انواع ترولی

اگر نگاهی اجمالی به زندگی انسان در دوره‌های تاریخی بیاندازیم، در میابیم که انسان عمدتا ابزار را بر اساس نیاز و راحتی خود می‌سازد. ترولی ها از جمله این ابزارهاست که ابتدا برای حمل بار و بعد‌ها حمل خود انسان را شامل شد. کیفیت زندگی جوامع انسانی به عوامل مختلفی بستگی دارد و یکی از مهترین عوامل اثرگذار بر زندگی همه انسان ها بهداشت و تمیزی محل سکونت و کار میباشد.

افرادی که در محیط های تمیز و پاکیزه زندگی میکنند، کمتر دچار بیماری خواهند شد و سطح سلامت بالاتری خواهند داشت. با وجود این میتوانیم دریابیم نظافت و تمیزی محیط کار و زندگی به چه میزان حائز اهمییت است. برای ارتقای سطح بهداشت و پاکیزگی محیط، ماشین آلات مکانیزه نظافتی و ابزار های پیشرفته نظافت دستی یعنی ترولی کاربرد های فراوانی دارند.

ترولی‌ها در اوایل ساخت بر روی زمین بوسیله‌ی چرخ‌ها حرکت می‌کردند تا زمانی که این وسیله‌ها با حرکت بر روی ریل تغییر شکل دادند. بماند که ترولی‌ها ابتدا چوبی و دست‌ساز بوده و به مرور زمان آهن‌آلات وارد مواد اولیه ساخت شد. در دوره‌های تاریخی، ترولی‌های بزرگ و کوچکی وجود داشته که امروزه به شکل جدید‌تر و به‌روزتر در جوامع ما دیده می‌شوند. از کالسکه‌هایی با چرخ‌های بزرگ و کوچک که با گذشت زمان به واگن‌هایی بر روی ریل‌ها برای حمل مسافران ساخته شد. این واگن‌ها تا اواخر قرن ۱۹ در شهر‌ها وجود داشت و هم‌اکنون نیز در بعضی از شهر‌های ترکیه، اتریش و آمریکا دیده می‌شود.

 

ترولی چیست؟

ترولی به وسیله ای گفته می شود که دارای ۴ چرخ بوده که توسط انسان بحرکت درآید و جا به جا شود. در اصل برای انتقال ابزاو و یا وسایل از آن استفاده می شود. ترولی رستورانی ، ترولی هتلی و ترولی بیمارستانی از انواع مختلف ترولی ها میباشد. این ابزار از پیشرفته ترین ابزار نظافت دستی می باشد که در عین سادگی بسیار کاربردی و مفید است و انجام عملیات نظافتی و خدماتی را در محیط های گوناگون آسان می سازد. ترولی مجموعه ای از بخش های مستقل از هم بوده که به کمک این بخش ها هم زمان چندین فرآیند مرتبط با نظافت قابل انجام خواهد بود. تی شورها دارای دو سطل مجزا برای نگهداری و حمل آب تمیز و کثیف هستند و مدل های پیشرفته تر آن توانایی حمل ابزار نظافت و مواد شوینده را نیز دارند؛ ابزارهایی مانند وسایل گردگیری، جاروب، کیسه حمل زباله، بطری های مواد شوینده و… .

سازنده انواع ترولی به عنوان ابزاری بسیار مدرن و کاربردی از طراحی و ساختی منحصر به فرد برخوردار است. این تجهیز نظافی از ماده باکیفیت پلی اورتان تولید شده و قابلیت بازیافت دارد. علاوه بر این ترولی ها از طراحی کاربر پسند برخوردار هستند به گونه ای که همه نیروهای انسانی که با این تجهیزات سر و کار دارند، به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانند با این ابزارها کار کنند. ترولی‌ها بر اساس نوع کاربرد آنها به گونه‌های مختلف تقسیم می‌شوند.

 

ترولی ها را به روش های مختلفی نام گذاری می کنند که معمولا بر اساس نحوه استفاده ترولی مشهور هستند ولی روشهای دیگری نیز استفاده می شود ، ترولی در اصل منشا بریتانیایی داشته (Trolley) و اولین بار در سال ۱۷۸۰ مورد استفاده قرار گرفت. ترولی به وسیله ای اطلاق میشود که دارای ۲ یا ۴ چرخ بوده که توسط انسان بحرکت درآید. ورق های استیل به کار رفته در ترولی و بقیه تجهیزات آشپزخانه با توجه به شرایط کاربردی ترولی و یا تجهیزات آشپزخانه صنعتی متفاوت می باشد و با توجه به سفارش مشتری قابلیت تغییر دارد. اجزای تشکیل دهنده ی ترولی شامل طبقات یا سینی، شاسی یا پایه و چرخ میباشد که با توجه به نوع کاربرد جنس های مختلفی را شامل میشود. برای تعین قیمت ترولی و یا قیمت انواع مختلف ترولی باید ابتدا به قیمت عوامل تولید ترولی و نوع طراحی و ساخت آن توجه کرد .

معمولا قیمت های ترولی استیل نسبت به ترولی های پلاستیکی یا پلی اتیلنی گران تر است ولی با توجه به عمر بالای ترولی های استیل از نگاه اقتصادی قیمت پایین تری را نسبت به عمر ترولی دارد. قیمت ترولی استیل  بسته به قیمت استیل به کار رفته شده در تولید ، نوع و برند چرخ ها ، نوع شاسی کشی و پروفیل بندی و همچنین نوع طراحی متفاوت آنها متغییر است.

 





:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: